خانه و دکوراسیون

متریال ساختمانی و چیدمان دکوراسیون خانه

خانه و دکوراسیون

متریال ساختمانی و چیدمان دکوراسیون خانه

دکوراسیون آشپزخانه، مصالح مورد استفاده در کابینت آشپزخانه


پرکاربرد تربن فضادر هر خانه ای، آشپزخانه است. آشپزخانه ها نه تنها محلی برای آشپزی و صرف غذا، که محل دورهمی های اعضای خانواده و حتی بعضی دوستان صمیمی است. گاهی نوشیدن یک فنجان چای در آشپزخانه همراه یک دوست صمیمی، بسیار دلچسب است به شرط آن که در دکوراسیون آشپزخانه مصالح و دکوراسیون مناسبی استفاده شده باشد.


 

شاید خوب باشد که آشپزخانه خلوت باشد یا نور و رنگ های ملایم و روشن داشته باشد. شاید یک پنجره با یک چشم انداز زیبا یا وجود گل و گیاه و شاید هم سیستم مناسب تهویه بتواند شرایط یک بعد از ظهر دل انگیز را در آشپزخانه فراهم کند. به علاوه تناسب وسائل آشپزخانه، مصالح به کار رفته و سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. از میان فاکتور های موجود در آشپزخانه، کابینت ها هم چه از لحاظ کاربرد و چه از لحاظ زیبائی بصری از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در ادامه به جزئیات بیشتر کابینت در دکوراسیون می پردازیم.

ویژگی های کابینت آشپزخانه

ظاهر کابینت ها،جنس آن ها، رنگ، برش ها، دستگیره ها و نوع چینش کابینت در دکوراسیون آشپزخانه، حاکی از سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه است.

برش ها و دستگیره های کابینت

از جمله اصول طراحی کابینت آشپزخانه، انطباق ظاهر کابینت با سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. کابینت مدرن، ظاهری ساده با جزئیات اندک دارد و تنها یک خط باریک، مرز بین کابینت ها را مشخص می کند در حالی که کابینت های کلاسیک دارای حاشیه های برامده و منبت کاری شده هستند.

نکته دیگر در طراحی کابینت آشپزخانه، دستگیره ها هستند. سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه را می توان از نوع دستگیره ها متوجه شد. دستگیره های مدرن، ساده و دارای خطوط مستقیم و صاف و طول زیاد و عرض کم هستند. هر چه قدر طول دستگیره های کابینت بلندتر باشد، ظاهر آن مدرن تر خواهد بود.

رنگ کابینت

معمولا در آشپزخانه های مدرن از رنگ های سرد استفاده می شود. رنگ هایی مانند خاکستری، سفید و سایه های روشن از سبز، آبی و بنفش از پر کاربرد ترین رنگ های مورد استفاده در آشپزخانه های مدرن هستند. با این حال اگر از سرد بودن فضا راضی نیستید می توانید از ترکیبات چوب هم در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید.

 

رویه کابینت

جنس و رنگ رویه کابینت ها هم موردی است که تاثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه دارد. کیفیت و دوام رویه کابینت ها نیز نکته قابل ملاحظه ای است. با توجه به این که رویه کابنت ها ممکن است در معرض ضربه، حرارت و مواد مختلف قرار بگیرند، لازم است در انتخاب آن دقت فراوانی داشته باشید.

 

انواع کانترها

:

·         کانترهای چوبی

·         کانترهای گرانیتی

·         کانترهای اکریلیک

·         کوارتز

·         سنگ های فشرده(سرامیکی)

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.