خانه و دکوراسیون

متریال ساختمانی و چیدمان دکوراسیون خانه

خانه و دکوراسیون

متریال ساختمانی و چیدمان دکوراسیون خانه

چیلر جذبی چیست؟

به جای استفاده از یک کمپرسور مکانیکی، چیلرهای جذبی از منبع گرما استفاده می کنند که نیروی محرکه در چرخه یخچال است. این چیلرها معمولا از دو مایعات استفاده می کنند، یکی برای خنک کردن و دیگری برای جذب. مایع جذب شده معمولا آمونیوم یا لیتیوم برومید است و خنک کننده معمولا آب است.

 

دو مایعات در طی چرخه جذب از هم جدا شده و دوباره ترکیب می شوند. با توجه به شرایط فشار پایین در آب چیلر می تواند فاز به آسانی تغییر کند. آب و مایع جذب نیز در چیلرها به دلیل خواص طبیعی خویش به خوبی عمل می کنند.

Image result for types of chiller

 

چرخه یخچال با گرمایش مایعات ترکیبی شروع می شود. این باعث می شود آب از مایع جذب در فشار بالا. گام بعدی بخار آب مبرد را از یک کویل کندانسور که در آن گرما رد می شود و بخار آب به یک مایع با فشار بالا وارد می شود، ارسال می کند. سپس مایع با فشار بالا به سمت تبخیر کننده فشار پایین انتقال داده می شود که در آن تبخیر فلزی آدیاباتیک آب را به گاز می رساند. این گرما را از آب جذب می کند که نیاز به سرد شدن دارد. آخرین مرحله مایع جذب متمرکز است که دوباره با بخار آب پایین تر از تبخیر کننده دوباره ترکیب می شود.


  

چیلرهای مورد استفاده کجاست؟


در دنیای صنعتی میلیون ها ماشین وجود دارد که گرمای باور نکردنی را تولید می کنند. برای این ماشین ها نباید بیش از حد گرم شوند و ذوب شوند، آنها باید خنک شوند. این چیزی است که چیلر برای انجام آن طراحی شده است. چیلرها برای فرایندهایی که در دمای 60 درجه فارنهایت یا کمتر عمل می کنند استفاده می شود. برای فرایندهایی که در برج های خنک کننده 85 درجه یا بالاتر عمل می کنند مناسب تر می شوند. در زیر لیستی از مواردی را که در آن از چیلرها استفاده می شود پیدا کنید:


سیستم های تهویه مطبوع


سیستم های خنک کننده بیش از یک موضوع راحتی در آریزونا هستند، آنها از سلامتی و ایمنی برخوردار هستند. هزینه های خنک کننده برای محل های تجاری به طور معمول حدود 30 تا 50 درصد هزینه های انرژی را تشکیل می دهند. با توجه به هزینه برق همیشه در حال افزایش است و به طور فزاینده ای از HCFCs و CFCs تقاضای فوق العاده بالا برای جایگزینی سیستم های تهویه مطبوع و تبرید تجاری با سیستم های سرد وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.