خانه و دکوراسیون

متریال ساختمانی و چیدمان دکوراسیون خانه

خانه و دکوراسیون

متریال ساختمانی و چیدمان دکوراسیون خانه

پرده ها از مهم ترین متریال های دکور

پرده در دکوراسیون تاثیر زیادی دارند و از اصلی ترین اجزای دکوراسیون خانه یا محل کار به حساب می آیند. پرده ها انواع و کاربرد های گوناگونی دارند. ممکن است پرده و کرکره و شید، از جهاتی کاربرد های مشابهی داشته باشند اما بستگی دارد به این که شما چه چیدمان و سبک دکوراسیونی داشته باشید. تنوع پرده ها و شید ها انقدر زیاد است که بتوان هر نوع سلیقه و هر فضائی را پوشش داد. 


   جنس پرده یا شید، کاربرد آن، فضای مورد نظر، سبک چیدمان و میزان بودجه، از جمله مواردی هستند که باید در انتخاب خود به آن دقت کنید. 

1-     پرده های پلیسه بالا رونده

این پرده ها پارچه ای نرم دارند که به صورت آکاردئونی جمع می شوند و هنگام باز شدن صاف می شوند. این پرده ها ظاهری شبیه به کرکره دارند.

2-     کرکره های آلومینیومی

این کرکره ها از شناخته شده ترین انواع کرکره و از جنس آلومینیوم هستند. این کرکره ها با دوام بوده و قابلیت تنظیم میزان نور اتاق را دارند. با توجه به این که این کرکره ها کاملا بسته می شوند، می توانند مناسب فضاهائی باشند که لازم است دید نداشته باشند.

3-     پرده های لانه زنبوری

این پرده در دکوراسیون می تواند منحصر به فرد به نظر برسد. نام این پرده از آن جا می آید که وقتی از کنار به آن نگاه می کنید سلول هائی لوزی شکل می بینید.  پرده لانه زنبوری از جنس پارچه ای و سبک ساخته می شوند و می توانند هم از پائین به بالا حرکت کنند و هم از بالا به پائین.

4-     شید رول

شید رول ها از گذشته تا امروز کاربرد زیادی داشته اند. شید رول می تواند به خوبی، شدت نور را در فضای شما کنترل کند. به علاوه این پرده می تواند در پشت پرده های تزئینی و نازک هم قرار گیرد و در تنظیم نور و حرارت به شما کمک کند. از دیگر ویژگی های شید رول این است که می توانید طرح های مورد علاقه خود را روی آن طراحی کنید و طرح آن را با دکوراسیون خود هماهنگ کنید.

5-     شید رومی

شید رومی یکی از جذاب ترین انواع شید و مناسب فضاهای لوکس هستند. شید رومی ساختاری افقی دارد که چه هنگامی که جمع می شود و چه هنگامی که باز است، زیبادی خاص خود را دارد. این شید هنگام جمع شدن به صورت پلیسه آکاردئونی بالا می روند و هنگام باز شدن هم دارای چین های باز افقی هستند. شید رومی می تواند به صورت مسطح و یا خمیده باشد. یکی دیگر از انواع شید رومی، نوع بالونی آن است که زمانی که جمع می شوند، پائین شید پف می کند. همچنین شید بالونی می تواند دارای چند پف باشد.

6-     پرده های زبرا

این پرده ها دارای راه های افقی با ترکیب راه راه کدر و شفاف هستند که ضمن کنترل میزان نور، باعث کنترل دید داخل هم می شوند. این پرده مناسب اتاق، آشپزخانه، دفتر کار و غیره است اما برای فضای پذیرائی معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرد. این نوع پرده می تواند دارای جنس ضخیم و یا نازک باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.