خانه و دکوراسیون

متریال ساختمانی و چیدمان دکوراسیون خانه

خانه و دکوراسیون

متریال ساختمانی و چیدمان دکوراسیون خانه

4 نکته ی کاربردی در دکوراسیون داخلی خانه

ایده های دکوراسیون داخلی خانه

دکوراتورهای حرفه ای می دانند که خانه و دکوراسیون به هم پیوند خورده اند، آن ها بر این باورند یک خانه بدون یک چیدمان درست قطعا جای دلچسبی برای زندگی نخواهد بود.  چگونه نقاط قوت خانه خود را پر رنگ و چگونه نقاط ضعف آن را پنهان کنند و آن را برای همه جذاب کنند. تلاش ما در این نوشته این بوده که با چند تا از این افراد حرفه ای صحبت کنیم و راهنمایی هایی را از آن ها بابت تزیین زیبای فضای خانه بدون خرج کردن پول زیاد به دست بیاوریم.


  

1- بهتر است رنگ دیوارها روشن و یا خنثی باشد

بهتر است برای رنگ آمیزی دیوارهای خانه تان به دنبال رنگ بژ، خاکستری روشن و استخوانی باشید. این کار دو دلیل بزرگ دارد که بسیاری از افراد شاید از آن بی خبر باشند، اولین خوبی آن این است که استفاده از رنگ های روشن، فضای خانه را بزرگ جلوه می دهد و خوبی بعدی آن این است که با این رنگ ها می توان از هر دکور و تزیینی استفاده کرد. مخصوصا اگر 2 اتاق کوچک دارید که در کنار هم قرار دارند، رنگ کردن دیوارهای آن ها با یک رنگ مشابه روشن، بسیار به بزرگ تر به نظر رسیدن فضای آن ها کمک می کند.

- کاناپه باید با مبل ها حرف بزند!
شاید این جمله به نظرتان کمی خنده دار باشد ولی خیلی زود متوجه می شوید منظور چیست. به لابی یک هتل زیبا تا حالا دقت کرده اید؟ مبل ها به نوعی روبروی هم قرار دارند که انگار به صورت گروهی چیدمان شده اند و به راحتی می توان روی آن ها نشست و یک گفتگوی خوب را شروع کرد. شما هم باید در زمان چیدمان مبل هایتان در اتاق نشیمن به گونه ای عمل کنید که افرادی که قرار است روی آن ها بشینند بتوانند به راحتی هم را ببینند و با هم صحبت کنند. مثلا در صورتی که یک کاناپه و دو تا مبل یک نفره دارید، بهترین چیدمان برای آن به شکل حرف انگلیسی است.
3- اجازه بدهید نور خورشید به داخل خانه بتابد
اگر می خواهید از پرده های سنگین و از مد افتاده بر روی پنجره های خانه تان استفاده کنید، پنجره همان بدون پرده باشد بهتره است! دقت کنید که پرده بهتر است شیک و ساده باشد تا اتاق را زیباتر جلوه دهد. در صورتی که خانه تان هم به گونه ای است که آفتاب زیاد می گیرد، بهتر است از پرده های حریر نازک روشن استفاده کنید تا جلوه ای لطیف به خانه تان بدهد. اگر قصد دارید برای محیط کارتان از پرده استفاده کنید، استفاده از پرده شید بهترین گزینه است.

4- سعی کنید در هر اتاق از یک آینه استفاده کنید

آینه ها باعث می شوند تا فضا روشن تر به نظر برسد چرا که آن ها نور را منعکس می کنند. اما باید در محل قرارگیری آن ها خوب دقت کنید تا نتیجه ی درستی بگیرید. بهترین مکان برای گذاشتن آینه در اتاق، روبروی پنجره است تا نور آن را دو برابر کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.